::naik turun kehidupan blog::

Friday 27 July 2012

kasihan gugurl boboy buat...

ok, mlm ni nk share satu entry yang beritanya agak lauk namun isunya tidak lapuk dek panas tak lekang dek hujan!! (terima kasih cikgu BM ku atas ajaran peribahasa ini..)

hermm.. ade lar one fine day tuh, aku tertengok lah video2 gugurl yang gadoh.. ohh.. kesihan mereka... as usual, gaduh sebab incik lelaki... 

oh incik2 lelaki sekalian puaskah anda??

ade kat sekolah, ade kat tempat awam (etc. depan kedai kasut..hehehe..kt taman bunga..pon boley..kat tepi jalan..) ermm.. aku selaku insan bergelar gugurl (gedik kan??) pon malu daa.. mereka?? kemana hilangnya tahap malunya... aku pon ade sejarah sendiri tp x lar gado2 ngan pompuan laek okayy.. sabor je lah...

ok, fokus2.. ermmm... dlm hal gadoh2 rebut laki ni sape yang kurang bijak sebenarnye?? si lelaki kah?? si awek kah?? atau si perampas?? hahh!! si perampas?? silap lah wehh... ohhh.. si lelaki pon salah.. yerr!!! yang betolnyer si awek tu lah.. adoyaii..  ape baranglah nk serang2 sesame wanita sebab lelaki yang tidak pandai menghargai??!!!!!!!!!!!!! ohh.. emo pulak..
pada pendapat aku yang si awek tu tak bijak sebab??

1) da nampak terang2 pakwe kau tu curang kan?? so knpe pulak kite nak p tegakkan benang yang basah..

2) yang anda iaitu si awek pegi serang2 si perampas buat ape?? buat malu jerkk weii.. dye da tak nak kat kau lar tuh senget!! (HACKS)

3) dah kau nak serang sangat, pegi lar serang pakwe kau tuh.. pegi tampar2 muke, tarik2 rambut.. hahh.. ade berani?? silap2 kau tu yang jadi "lauk"..haha.. jahatnye aku..

4) ajak pulak kengkawang kononnyer kite ni ade satu kuase besar nk jd "kak long".. so, bila jd kes polis beramai2lah anda check-in dlm lokap ye.. kalau tak pon sesame2 lah anda menjadi ex-school leavers(betol ke perkataan nih??haha) ckp melayu suda..iaitu dlm kata lain makna dibuang sekolah..

5) malu mak bapak wehh... kalau kau mekap mak bapak kau mekap 15 inci pon kau ingt org tak tau ke yang kau ni anak si polan dan si polin..... melainkan kau banyak duit p buat pembedahan plastik kat mak bapak kau n pegi pndah kt madagaskar nuh...

6) kau ingat pkwe yang kau duk bela tu bagi mkn kat kau ke?? ajar kau ngaji ke?? ade bagi kau rotan2 cubit2 ke?? org da dpt pucuk baru beb, kau tu die da tak nak sebab da layu dihujung mekar dah (tiada unsur 18sx ok).. hmm.. kena terang betol2 kat korang ni, nanti korang hack aku punye fesbuk kan!! maksud aku, die da dpt mkwe baru tu sebab dye da jumpe org yang lebeh baek pade kau lah.. ishhh.. nk berpuitis sikit pon tak boleh lar korang nih...


ermmm.. kalau aku jadi si awek tu, aku pon geram jugak.. maunyer nk bg penampar sebijik.. tak de orang laen ke kau nak selaen dari pakwe aku!!!! 

kononyer lah... namun!! setelah usia berganjak 20, aku harus lebih matang.. sob3.. 

so, ape yang kau kene buat ialah :

1) sabor je ler.. kumbang bukan sekutum.. kumbang kau tu da mabuk da.. huduh pulak tu...

2) tak payah nak serang2.. kalu betol kau tu dah sayang pakwe kau tahap giler ribu riban, kau doa je lar dy bahagia dgn pilihan dye..

3) kalau da bengang sangat, kau pegi je tepi bukit ke, tepi laut ke (jangan bunuh diri pulak!! kau ni bkn leh wat kire sgt).. kau jerit jer lar kuat2... aku da buat da.. bess wo0o0...

4) ingat mak bapak kau tu.. lau umur kau 16 taon, 16 taon lar sye org bela kau.. kau ingt senang ke!!

5) kau tu bukan huduh sangat.. pegi lar cari pengganti.. ermm.. da kalau jenis setia tahap ribu riban.. hahh.. kau tunggu lah situ... tak pon, kau tunggu lar jodoh kau sampai.. kawen lebih baek...(aku ni bujang lagi lar.. bile nak kawen nih.. gatalnyer...)

6) buang sume kenangan kau dengan ex kau tu.. gegambar, bebaju, mesej, no tepon.. hahh.. kelaut semua itu...

7) da x de jodoh wei...

8) tak payah lar kau nak dengar lagu jiwang2 nih... 

9) pandai2 kau lah nk settle hal ni yer.. (dengan warasnye)

ermm.. x bess r gadoh2.. kite ni org pompuan.. kan kite nak jd mcm Sumaiyyah.. hidup mati kerana Allah.. tangan yang lembut menghayun buaiyan boleh menggoncang dunia mencipta sejarah..
bukanya gunakan tangan yang lembut tu nk gaduh2, nk lempang2.. nk buat bende tak elok.. ok sayangs??

kepada mereka si hidung belang di luar sana.. ingt... langit x selalu cerah ok.. hoho... 

cukup lah coret entry merepek aku ni... tinkiu erk kt reader sudi jelajah bebelan aku ni sampai titik kata yang terakhir.. nanti lepas ni aku bang korang sepucuk entry yang bukanya dlm aspek bebelan ok...

No comments:

Post a Comment