::naik turun kehidupan blog::

Saturday 26 January 2013

anak dara tu bila lagi??

Assalamualaikum
hye uollss <3

anak dara tu bila lagi???

ok, fine.. hari ni jer aku kira2 agak2 lebih 10 kali kot soalan nih terjah ke telinga aku.. phheeww...

citernyer camni:

tadi aku p ikot mak aku p kenduri kawen kawan dy n mantan pengetua skolah aku dulu pemes aku siap ade skolah lg erk.. haha.  n rmai lar kengkawan mk aku n mantan ckgu2 aku bertanya soalan panas itu.. wahh.. mentang2 lah aku chomel hari ni.. waahh... hott giler statement..  haha...  hmmm.. agaknyer d'sbabkan faktor umur ku 20-an ni sydah wajar mendirikan rumah dan tangga agknyer.. hmmm.. mak aku pulak bikin statement "kalu buleh esok, esok jugok bg nikoh" hahh! tu dia.. ni yg aku nk dgar ni.. ok gatal.. tp, kawen.. sape x mo.. hihihihi.. meoww3.. ade lar sorang hamba Allah yg berhati mulia ni menyapa "hor lar, mulut org, lagi dok langsung, lg tu duk bunyi.." yess.. saye suke ayat itu.. rase nk p peluk cium jerk beliau itu.. iskk.. astaghfirullah, bukan muhrim.. hahaha  

hmmm.. ingt senang ker nk kawen mawen ni... da la tgh blajar lg.. kalo yg tukang bertanya tu nk sponsor hidup aku ni untuk 3 taon x per lar.. ptg ni aku da congok da kt umah tok kadi tu.. uhhh.. belanje kawen da la "meriah" org boleh lar ckp nk buat kecik2 jer.. hahh!! buat lar dulu.. kite tengok kecik ke besor lobang kt poket tu.. uhh... kecian lar kat incik saye.. tp manusia ni, ye lah.. kan aku kate kn aku ni pon spisis manusia jgk.. paham2 sndri lar... ada yg memahami n mendoakan tu Alhamdulillah.. yg duk mengutuk ni, nauzubillah lah..

belanja skunk besar weh... mmg lar lau aku ni, mk bpk aku yg tanggung sume.. tp kne lar pk gk kn.. pk dua2 blah pihak lar...  hmm..

n satu lagi, yg jenis mengata dulang paku serpih, kata kat org dy yang lebih.. hahh! g tu.. da jumpe byk da org cenggini.. org yg jenis meludah ke langit.. yg paling aku benci yg duk sibuk jaga tepi kaen org.. kan aku loroh kain dy kn baru tau.. duk ngate kat ank org ank dy macam setan.. eiii., ni lah manusia.. aku x nk kate td da terkata... benda ni sume ad kt keliling aku jerk lar.. yg duk sibuk nk tanye2 kite awk tu da andartu n bujangtu x kawen2 lg x nk amik kisah pulak... ohh. jodoh x sampai lagi.. nak sampai mcm mane dh kau tu nk cari ank VIP nk sy standard tinggi... pastu x de org nk n bile ade org nk, letak harga tinggi2.. dh nk expired nk jual mahal2..

aku sebenarnye x stuju lar hantaran kawen ikot standard ni.. kalau ad ijazah harga demikian2, yg spm demikian2 dll.. hmmm.. mahal2 tp keje uma satu pon x boley buat.. duk kt tangga pot pet pot pet pasal org jerk.. tu x kurang gak yg blajar x tinggi, keje uma bkn leh wat sgt, asyik nk belawo jerk pastu kerjenyer mengate org jerk.. eiii... 

tp, kalau bab2 hantaran kawen ni, ikot yg termampu lar.. biar pasangan yg nk kawen yg tentukan.. ye lar, dye org ni, pas kawen tu nk idop jugak kn.. mkn nasi bkn mkn pasir.. da x kn lar puluh ribu riban habis dlm mase sehari jerk kn.. tp, ye lar.. kalau buat kecik2 katenye kedekut.. kalo buat besor2 kate nk nunjuk2.. hmmm.. yg byk jer jd tukang cakap ni bangsa melayu lar... bangsa ak sndriri.. hmm.. ibu2 bapak2 sekalian mane yg anda pilih.. hantaran mahal2 atau x de belanja terus.. free.. paham2 jerk lar kn.. 

kalau mcm aku, nk kawen tu mmg lar senang.. sume mk aku tanggung.. tp pas kawen t?? x kn nk harap kt org tua lagi kn.. n x kn sume nyer beliau kene pikul.. hidup kami mane nk cari rumah, brg2 uma, mkn pakai, bil mcm2 jenis bil bil api, aer, kete tu x masuk sakit demam lagi, kalau ad emergency pape lg.. n x kn beliau nk lepas tangan jerk kt kuarge beliau tu.. mmg lar org tua beliau tu kerje tp ye lar, sbgai ank x kn nk lepas tgn.. aku ni, mane beliau nk tanggung blajar aku lg, PTPTN dpt seciput je.. beliau pulak bukannyer perdana menteri nk gaji besor2.. tp Alhadulillah lar.. tu x masuk lau ad baby t.. kalau da kawen, pakej skali lar dgn ank.. mane leh thn2.. kn??? lagi besor belanjenyer... 

tp ye lar, sysah nk puaskan hati ume pihak kn.. ermmm.. k lah... lenguh da pot pet lam belog ni.. nk titow lak rase nyer.. hmmm.. mcm mane nk kawen?? tdow jer kejenye.. hihihi 

nk cam ni.. hihih.. mcm mane x besor bajet 












cantik kan?? semua ungu tau!! my passion ok...
x dpt yang cenggini pon x pe.. asal warna nye PURPLE a.k.a UNGU
tp lambat lagi lah.. huk3..



2 comments:

  1. hamboih kau.. haha, dah terbau nasi minyak ni :p

    ReplyDelete
  2. pap pap bom bom bom bom bom kelepap kelepap kelebum kelebum... haha....

    ReplyDelete