::naik turun kehidupan blog::

Wednesday 25 July 2012

peliknya dunia zaman sekarang

>ohhh..post mengenai politik????

wahhh.. panasnyer ... pasni mesti ak kne tibai habis habisan nih.. urmmm...  aku ni bkn nye sokong mane2 pihak pon... tp aku pelik lah.. and one more thing, aku da x tau mane yang betul n mana yang sebaliknya..ohh..usiaku sudah berganjak angka 20 namun aku masih keliru... hermmm... mcm mane ni.. nk jugak aku pangkah patri tok maimun..hihihi... ermmm...

adakah para pemikir politik sekarang sudah tidak kenal erti politik yang sebenarnya??

itu adalah pertanyaan bukan penyataan ok.. kang kena saman pulak aku.. mmm.. memang lah aku ni just insan kerdil(kellass ayat) yang turut ada setitik nilai kemanusiaan untuk tp, siapalah aku.. aku bkn perdana menteri( pM pon kene kondem..inikan aku..hihi..upsss...) aku just penduduk Malaysia yang beragama islam yang tidak inginkan kedamaian politik..hohoho...

baru jerk sebentar tadi aku bace satu post di facebo0k dan mengenai ahli pihak pembangkang tidak setuju dengan pemberian bonus hari raya ... hermm.. ak pelik, ape maksud admin post benda sebegitu.. dan jika dibaca komen2 yang ditulis oleh pengguna facebo0k, bahasanya sangatlah tidak sopan..bayangkanlah, sekarang kita berada dalam bulan ramadhan, bulan yang penuh keberkatan ni... (bukanya nak pergunakan bulan baik ini, tapi sekurang2nya hormati lah bulan ramadhan..) bulan ramadhan ni, kite bukan lah just menahan lapar n dahaga tapi, puasa dari segala aspek... menahan hawa nafsu dari segi percakapan, pemakaian dan penglihatan!! 

mengapa apabila kita membangkitkan isu politik, pasti diiringi dgn kata cacian dan makian dari kedua2 belah pihak?? sudah lupuskah toleransi kita sesama manusia?? 

p/s : saya tidak menyebelahi mana2 pihak..entry hanya satu coretan hati...

No comments:

Post a Comment