::naik turun kehidupan blog::

Tuesday 22 January 2013

kenangan ^_^ (1)

Assalamualaikum..
 hai ulosss <3
ALERT!!
 petikan2 dibawah mungkin tidak menyenangkan anda dan petikan2 ini juga sebagai memori yang saya simpan sebagai kenangan juga merupakan satu kenangan untuk diceritakan kepada anak2 kami ..
insyaallah.. 

pernah satu ketika....

aku ni memang teramatlah degil orgnyer.. beliau sentiase berakta sebegitu.. sob3.. ok, saye baek.. hihi .. satu pg tu, kite org p jogging.. pagi tu mmg aku buat perangai da.. tamo p jogging.. i nk tdow ok.. tapi, beliau ni duk paksa2 kite jerk.. iskk.. geram tol la.. org nk tdow, dy sibuk nk p jogging.. bukit bauk pulak tu.. tinggi gilersss.. kn x ikot kn, buat perangai lar dy tu.. nk ikot mls.. ok, belum pape lagi beliau da buat perangai.. ak pon dgn geramnye n mls nk lyn kerenah beliau pagi2 bute, pegi lar siap2.. dengan hati yg geram geraman ok.. bersiap n berleter berlaku dlm satu mase ok uollss.. phewww... lam kete aku diam jerk.. ngajuk lettwe.. tp sdeh.. tadop yg pujuk!! sentap ok!!  bile smpai kt tmpat nyer, aku turun n buat stretching sorg2.. x hirau pon beliau..  tp dlm hati.. iskk.. tamo pujuk ker.. huk3.. last2 kene mrh duk jauh2 buat stretching sorg2!! siap ckp lagi "buat stretching tu molek lar!! kn jd nape2 sape susah.. sye jugok kn??" n aku pon berkate "ehhh sape suh ajk.. org tamo mai pon tapi lam aty je la.. haha.. ko nk mampus nk lawan cam gitu.. elok2 pagi td kuar comel2 kn tgahari nye balik pkai kaen putih bunjut ats bawah.. phheeww... tp kenyataannya aku p jer kt dy.. tanpa sebarang kate.. hihi.. ok, aku ni penakot.ehhh.. hormat tau.. t beliaulah imam i..hihi.... ijau muke i tau kne mrh.. sedih lagi.. da x pujuk!!! huuuu...  sadis!! 

dgn berat aty n dgn perasann -eiiii!! tumbukkan!!!- ak pon teruskan pendakian aku yg belum bermula tu. hihi.. ok, sebagai tanda protes iskk, nape beliau x pujuk2 lagi nih.. aku diam jerk.. yang penting.. x smpai pon 5 minit.. kite org da baik balik.. hihihi.. gaduh2 manje manje lar sgt.. cube teka, sape yg mengalah dulu?? aku ke beliau??? teka3.. pat2.. pat pat sikulipat sape cpt dy dpt.. hihi.. mmm.. n the answer is....... AKU... pheww... ok, fine.. x slh ngalah kn.. kn3?? dlm hati ni, nk je aku wrestling cukup2 sampai terlipat beliau nih!! 

pastu x de da lar gaduh2.. gaduh2 manje ad lar.. sbb beliau sgt kuat usik diri ini.. ade jer idea nyer.. hufff!! x pe lar, x kesah pon kn.. ak pon terus lar mendaki konon nyer lar kan..pdahal da jalan jerk.. beliau lar, iskk.. lembik tol r.. hak3.. mati lar aku kne cincang pas beliau bace entry aku nih!!  n episod kejar mengejar di bukit bauk sentiase berlaku.. beliau nakal!!!  hmm.. kite org jenjalan, smpai kt tengah2 kite org tgok pemandangan bandar dungun.. cantik sgt!! dgn angin yg sepoi2 bahasa... nk tdow pon ade.. hihihi.. kat mane2 pon boley..haha.. desperate giler nk tdow aku ni.. kite org pon rehat2 kan diri, perjalanan masih jauh.. hihi.. ntah berape buah bukit lagi... ecececee..

kite org daki2 lagi, penat giler kot!!! aku ajk beliau turun, tp uhh.. baik aku ajak naik jerk.. hahaha... pas2, kite org jumpe satu port kt ats nuh, bess sgt.. kite org lepak kt citu.. mnum aer, sembang2.. smbil tgok org len terus mendaki.. ade lar sorg due.. hihi.. lame jgk kite org kt ats tu, pas tu, operasi turun menurun lar pulak yer.. ok sangat penat.. beliau da pancit da.. duk rengek, lambat lagi ke sampai kt bwh.. ehhh, tu lar.. nk naek tggi2 ahh pdn muke.. hahaha... aku jugak yg excited nk trun sbb t beliau nk belanje mkn nasi kerabu.. hihihi... kejam di situ.. tibe2, sadis terasa.. sbb pe?? ok, tuala aku t'tinggal kt ats!! gile kau nk naek balik.. nk harapkan beliau tu mmg tuala aku tua mereput lar.. hahaha...

akhirnya!! sampai kt bawah jugekkk.. best nyer2.. nasi kerabu menunggu.. kite org drive ok, aku drive, tgok2 tutup daa..  sebak rasanye hati ini.. sob3.. so, aku pon mengarot lar kt beliau nk mkn roti canai.. hihihi.. kite or pon p lar cari kdai jual roti canai..

otw ke kedai, uollss nk tau.. aku kene sabotaj ok.. diulangi SABOTAJ.. ade satu kete tu aku lupe da kete ape,  yg penting warne biru.. duk ikot aku rapat2.. ahh.. ingt aku takot lar tu.. hyee!!! 'jangan pandang ku sebelah mata hanya kerna aku wanita' hehe.. aku x bagi dy lintas... hik3.. da tu, mcm lar dy jerk nk cpat.. nih, perot lapor aku nih lagi nk cepat dari dy... pas tu, alahai.. lampu merah pulak.. yang bes, kete biru tu, da tertingal 4 buah kete dri belakang da... korang nk tau!!! huduh betol pe'el bakal suami aku tu, ngah2 aku tekat minyak nk pecut da x nk bagi kete biru tu lintas kn, kne lar cpat2..  , dy p tukar gear D aku kpd gear N!! ape lagi, mengaum mcm rimau lapar lar kete aku tu!! sekelip mate, aku tgok kete biru td da blaa... waaahh.. n dgn suke rela nyer beliau gelak mcm ank pontianak.. eii... geramnyer aku.. aku ni dh lar dgn over excited n over confident tekan pedal minyak tu!! sekali x gerak bhaaii.. bunyi je kalah evo10.. pergghh... rase nk tendang keluar jerk beliau tu!!! aku x pasan lar bile masenye beliau tukar gear aku.. sbb kt traffic light tu aku tekan break jer.. hmm.. uollss tgok lar perangai dy.. malu mak nyah!! tanpa rase besalah, beliau tu, gelak jerk manjang.. tp aku tgok dy tu kjap2 kecik, kejap2 besar da tu.. 

hmm.. sbr jerk lar kn... ok, teeruskan perjalanan.. pas tu... (bersambung... nk tito da.. hihihi..) nite uollss...

uppss.. ni  lar tmpat kami buang lemak..
namapak jln kt belakang tu... tu lar titik bermulanya lemak2 ku berderai menjadi air.. hihi

ni lebih jelas kot..
ok, same jer.. haha.. ok, tu bukan moto kite tau.. hihi..


bye uolsss....

No comments:

Post a Comment